Marketingplanner (parttime)
- Company
- Belsimpel
- Type
- Vacancy
- Location
- Groningen
- Sector
- Other
- Required language
- Dutch, English
- Website
- https://www.belsimpel.nl
Description
Jij groeit en het bedrijf groeit mee.
Belsimpel is de snelstgroeiende telecomwebwinkel van Nederland en werkt elke dag aan verdere uitbreiding. In deze functie zit je dicht bij het vuur, dé kans dus om grote marketingdeals van dichtbij mee te maken. Van nieuwsbrief tot commercials: we werken niet samen met een extern marketingbureau, maar doen alles helemaal zelf. We bieden abonnementen van 8 verschillende providers aan en meer dan 20 verschillende telefoonmerken. Je hebt daardoor contact met bijna 50 verschillende partners. In deze functie zit je dicht op alle marketingdeals die met deze partners gemaakt worden en ben je verantwoordelijk voor de uitvoering hiervan. Vanuit het kantoor, midden in het centrum van Groningen, worden álle marketingactiviteiten ontplooid.
Wat doe je als Marketingplanner?
Als marketingplanner van Belsimpel houd je je bezig met al onze marketinguitingen. Je bent betrokken bij een marketingcampagne van het begin tot het eind: jij zorgt ervoor dat marketingplannen worden gemaakt en dat alle marketingafspraken goed worden uitgevoerd en aan het einde van een campagne zorg je ervoor dat er een rapportage wordt gestuurd naar onze partners. In deze rol maak je als parttimer kennis met verschillende aspecten van marketing en krijg je veel verantwoordelijkheid. Je bent slim, je werkt nauwkeurig en je vindt het een toffe uitdaging om aanbiedingen aan een miljoenenpubliek te serveren.
Met je team werk je samen met allerlei verschillende partners, zoals KPN, Vodafone en Samsung. Voor hen zijn wij een ontzettend belangrijk marketingkanaal, aangezien we in vrijwel al onze reclames (online en offline) producten van partners uiten. Jij zorgt ervoor dat alle afspraken worden uitgevoerd: van Social Media tot Google Ads als ook acties die op onze website staan. Na afloop van een actie zorg je dat deze ook op tijd weer offline wordt gehaald. Bovendien schakel je met verschillende teams binnen het bedrijf, zoals Team Klantenservice en Team Data Driven Marketing, om iedereen op de hoogte te brengen van de voorwaarden en andere info. Verder bepaal je samen met Team Creatie hoe de marketinguitingen van Belsimpel eruit gaan zien, zodat zij aan de slag kunnen met het design. Al deze uitingen, van online banners tot de tv-commercials, maken we zelf!
Naast de uitingen op onze website ben je ook verantwoordelijk voor de wekelijkse nieuwsbrief, die elke week bij honderdduizenden lezers in hun inbox verschijnt. Je denkt mee over de content en bepaalt de aanbiedingen die in de nieuwsbrief komen te staan met je team en je zorgt ervoor dat de nieuwsbrief op tijd wordt verstuurd. Het Marketingplanning & Executie-team is een fanatiek en hecht team. Je werkt nauw samen met je teamleden, waarvan een deel studerende parttimers is. Samen dragen jullie een grote verantwoordelijkheid; jullie zorgen ervoor dat alles op het gebied van marketing op rolletjes loopt. Marketing waar onze partners erg blij mee zijn, dankzij jou! Ook met andere teams zijn de lijntjes erg kort, waardoor je erg makkelijk met je collega’s overlegt.
Zo kan je dag eruitzien
Nadat je college is afgelopen, stap je op de fiets naar het centrum van Groningen. Zodra je het kantoor binnenloopt, word je begroet door Noah. Hij is een collega-Marketingplanner en moet ook werken vandaag. Je vult je Belsimpel-dopper met fris water en begint met een korte dagstart met je team. Zo weet iedereen wat hij vandaag gaat doen. Je gaat direct door met het bijwerken van je mailbox. Er staan een aantal acties gepland, die je alvast gaat voorbereiden.
Er moet een nieuw post geplaatst worden op Social Media, waarvan je de uiting in samenwerking met het Creatie team maakt, jij geeft aan wat je nodig hebt en een paar uur later staat het op je mail. Ook is er een nieuw toestel gelanceerd, dat je op de website zet en waarvoor je campagnes instelt op Google Adwords. Als je dit hebt gedaan, staat er een teammeeting op de planning. Hierin bespreken jullie de plannen voor de komende tijd. Je denkt mee over hoe we Belsimpel nog meer zichtbaarheid kunnen geven.
Na de meeting komt er een mailtje van T-Mobile: de actie die binnenkort zou aflopen is verlengd. Verder heeft Huawei een actie waarbij klanten een cadeautje bij hun toestel krijgen. Deze acties verwerk je, waarna je aan de slag gaat met de rapportages. Je legt van alle partners vast op welke posities ze op de website staan, zoals we met ze hebben afgesproken. Het is vrijdag, de borrel in de kantine is al in volle gang! Je krijgt een vers biertje van de tap en kletst bij met Annemiek van Team Klantenservice. Je speelt nog een potje pool met Laura, na het winnen van dit potje loop je tevreden de deur uit.
Wie ben jij?
- Je volgt een WO-opleiding aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde.
- Je bent 16u per week (of meer) beschikbaar op doordeweekse dagen tussen 9:00 - 18:00.
- Je hebt een commerciële mindset en affiniteit met marketing.
- Analytisch ben je ijzersterk en je gaat een uitdaging niet uit de weg.