Data Analist Abonnementen
- Company
- Belsimpel
- Type
- Vacancy
- Location
- Groningen
- Sector
- Other
- Required language
- Dutch, English
- Website
- https://www.belsimpel.nl
Description
Analyseer en beheer ons abonnementsaanbod.
Als klanten op zoek zijn naar een nieuw mobiel abonnement, dan heb jij ervoor gezorgd dat alle aanbiedingen met de juiste informatie te vinden zijn. Je voert daarnaast analyses uit op basis van eerdere prijzen en de verkopen die daaruit voortvloeiden. Met je analytische inzicht en met gebruik van de juiste tools weet je de juiste conclusies uit de data te halen.
Wat doe je als Data Analist Abonnementen?
Als Data Analist Abonnementen houd jij je bezig met alle abonnementen en bundels op onze website. Je zorgt voor het productbeheer en je doet veel prijsanalyses: hoe is het prijsverloop geweest en wat voor effect heeft dat op de sales gehad? Je bent een held met Excel en je vindt het interessant om met data aan de slag te gaan. Dankzij jouw rol bieden we onze klanten alle abonnementen aan voor de juiste prijs en met de juiste inhoud en voorwaarden.
Je bent erg zorgvuldig en je werkt secuur. Jouw aanbiedingen worden namelijk door miljoenen mensen bekeken, en een kleine fout in ons aanbod kan een groot effect hebben! Cijfertje verkeerd? Dan kunnen we honderden aankopen mislopen of duizenden euro’s verlies draaien. Om te waarborgen dat dit goed gaat vergelijk je onze prijzen dagelijks met die van onze concurrenten. Bieden we een abonnement te duur aan? Dan pas je dit direct aan. Zo zorg jij ervoor dat onze klanten nooit teveel betalen. Hierin heb je veel vrijheid en dus ook veel verantwoordelijkheid. Je maakt verschillende rapportages over de verkopen van Belsimpel, waarbij je alle interne en externe informatievoorziening mee neemt en analyseert. Met deze rapportages help je ook de andere teams binnen Belsimpel in het maken van de juiste beslissingen.
De analyse en het productbeheer van ons assortiment doe je samen met je collega’s van team Category Management Abonnementen. Het team bestaat voornamelijk uit studenten die net als jij parttime bij ons aan de slag zijn en daarnaast ook twee fulltimers die het overzicht houden en je overal bij ondersteunen. Door deze mix is de sfeer supergezellig. Naast het contact met je eigen teamleden, heb je in je werk ook vaak contact met collega’s uit bijvoorbeeld het inkoop- of marketingteam om de beste deals te maken met de providers om te overleggen over prijsplannen en proposities.
Zo kan je dag eruitzien
Je begint de dag met het openen van de actielijst van het team. Klaas Jan heeft de taken al verdeeld en samen met Swen zorg je er voor dat alle openstaande taken vandaag gedaan worden. Het is vandaag allereerst aan jou om onze prijzen te controleren en te vergelijken met die van onze concurrenten. Dit is een analytische klus, waarbij je direct een aantal verbeterpunten tegenkomt. Ondertussen brengt Gijs van het Inkoopteam een traktatie rond voor zijn verjaardag en nadat je aan de hand van je analyse wat prijzen hebt aangepast, is het tijd om een prijsanalyse te doen. Hierbij koppel je de prijsveranderingen aan de sales, waaruit je nog een aantal prijswijzigingen haalt die je direct kunt doorvoeren. Je twijfelt nog over 2 wijzigingen en samen met Albert overleg je of je deze zult doorvoeren. Vervolgens maak je de maandelijkse verkooprapportage voor één van de providers. Je ziet dat de campagne goed zijn werk heeft gedaan en je kunt dit visueel uitstekend in beeld brengen.
Nadat je hebt geluncht met je teamleden, is het tijd om de nieuwe proposities van de providers te verwerken en voor de ingangsdatum klaar te zetten. T-Mobile komt met een aantal nieuwe proposities en daarnaast voert KPN wat wijzigingen in de bestaande prijsplannen door. Nadat je alles hebt klaargezet, vraagt Arjen van het Productenteam je iets over de prijsplannen van Ben. Hij zag een foutje staan bij de lopende actie met Huawei-toestellen. Er is inderdaad iets niet helemaal goed, dus je past het aan. Je sluit de dag af met de wekelijkse teammeeting, waarin iedereen elkaar op de hoogte brengt van inzichten en conclusies uit analyses die zijn gedaan. Ook bespreek je de algemene performance van Belsimpel en wordt alvast vooruit geblikt naar komende week. Nu is iedereen weer helemaal up-to-date!
Wat bieden wij?
Volop doorgroeimogelijkheden
Vanaf dag 1 maak jij het verschil.
Werken in hartje Groningen
Op je fiets naar kantoor.
Vergroot je (super)krachten
Werk met >450 fanatieke collega's.
Unieke werksfeer
Elke week borrels en activiteiten.
Wie ben jij?
- Je volgt een studie op WO-niveau, bij voorkeur bèta-georiënteerd.
- Je bent minstens 16 uur per week beschikbaar tijdens op werkdagen tijdens kantooruren (9:00-17:30).
- Excel houdt van jou en jij houdt van Excel, analytisch ben je dan ook ijzersterk.
- Je werkt secuur en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
- Affiniteit met internet/webshops is een dikke plus!
- Je schuwt een uitdaging en een beetje stress zeker niet.